عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتور سیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

درخواست شهروندان مشهدی برای  تبدیل میادین پرترافیک شهر به چهارراه

  • کد خبر: ۱۹۶۶۱۸
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
  • ۶
درخواست شهروندان مشهدی برای  تبدیل میادین پرترافیک شهر به چهارراه
تصمیم گیری درباره تغییر ماهیت میدان‌های پرترافیک شهر به چه صورت است؟

به گزارش شهرآرانیوز میدان یا چهارراه؟ مسئله این است. ترافیک در برخی از میدان‌های شهر به حدی رسیده است که حذف میدان‌ها به عنوان یک درخواست پرتکرار مردم از مسئولان مطرح است. تأکید مردم برای حذف میدان بر کاهش ترافیک و تخلیه سریع تقاطع‌ها استوار است. می‌گویند وجود میدان‌ها و همراهی نکردن برخی از رانندگان برای رعایت حق تقدم دلیلی بر گره خوردن ترافیک در میدان هاست.

اما دلایل مردمی برای حذف میدان‌ها در این عبارات خلاصه می‌شود: عجله و شتاب بیش از حد رانندگان، رعایت نکردن حق تقدم در میدان و ایجاد گره ترافیکی، ناتوانی برخی از رانندگان برای عبور با دقت از میدان‌ها و ایجاد تصادفات.

تحلیل‌های ترافیکی نیز نشان می‌دهد که یکی از راه حل‌های مؤثر برای کاهش گره‌های ترافیکی شهر، تبدیل میدان‌ها به تقاطع‌های کارآمد است. در این میان مدیران حوزه ترافیکی شهرداری مشهد تأکید دارند که تبدیل میدان‌ها به چهارراه‌ها بر اساس داده‌های ترافیکی است؛ بنابراین اگر میدانی مستعد تغییرات باشد این تغییرات به نفع مردم اعمال خواهد شد.

دردسر میدان‌های شهر!

رثایی، از شهروندان ساکن خیابان امام خمینی (ره) در پیامکی نوشت: ترافیک شدید میدان ده دی از صبح تا شب به واقعیت تلخی برای ساکنان این محدوده تبدیل شده است. هر روز صبح و عصر، برای تردد مجبوریم از میدان ده دی عبور کنیم. این میدان همیشه از شدت ترافیک قفل است و تصادفات زیادی رخ می‌دهد. این وضعیت وقتی بدتر می‌شود که به ایام پرترافیک نزدیک می‌شویم. به نظر من، این میدان باید تبدیل به چهارراه و چراغ راهنمایی برای آن نصب شود تا از این حجم ترافیک و بی نظمی در تردد خودرو‌ها کاسته شود.

همچنین فدایی، یکی از ساکنان اهالی محله هنرستان، در پیامکی نوشت: وضعیت ترافیکی میدان صارمی خوب نیست. کافی است اوایل شب سری به اینجا بزنید. برخی از رانندگان نیز به دلیل ترافیک آن‌قدر کلافه و بی‌اعصاب هستند که حاضر به رعایت حق‌تقدم نیستند و به هر قیمتی که شده می‌خواهند خودشان را از مهلکه ترافیکی و بی نظمی تردد خودرو‌ها نجات دهند. این میدان باید مثل میدان هاشمیه، تبدیل به تقاطع شود تا ترافیک آن کمتر شود و رفت وآمد شهروندان به راحتی صورت بگیرد.

الگوریتم تبدیل میدان به چهارراه

اما برای پیگیری این درخواست‌های مردمی سراغ مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد می‌رویم. علی سمیعی در رابطه با نحوه ارزیابی تبدیل میدان‌ها به تقاطع این‌طور توضیح می‌دهد: نکته نخستی که باید اشاره کنیم این است که هرنوع اقدام ترافیکی برپایه داده‌ها و آمار‌های ترافیکی است.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه می‌گوید: آمار و حجم عبوری خودرو‌ها از میدان یا چهارراه بر اساس حجم و زمان سفر، تداخلات و تصادف ها، گزارش‌های میدانی پلیس راهور، دوربین‌های نظارتی و داده‌های ترافیکی خیابان‌ها به دست می‌آید. با این داده‌ها و اطلاعات ترافیکی تحلیل‌های لازم برای ایجاد تقاطع فرماندهی بررسی می‌شود.

او در مورد تبدیل میدان‌ها به چهارراه، می‌افزاید: اگر میدانی دارای فضای سبز متراکم و درختان قدیمی باشد به منظور حفظ درختان میدان چراغ طراحی می‌شود. اگر امکان جمع آوری وجود داشته باشد به تقاطع چهارراهی یا سه راهی تبدیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در توضیحاتی برای تبدیل میدان به تقاطع می‌گوید: بدیهی است که تقاطع‌های سطح شهر همواره از سوی مرکز کنترل ترافیک و پلیس راهور رصد می‌شود بنابراین اگر میدانی شرایط تبدیل به تقاطع چراغ دار را داشته باشد در کمیته مربوط این موارد مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

سمیعی در ادامه بیان می‌کند: این را هم باید توجه داشت برای تراکم ترافیکی محدود مانند ترافیک یک یا دو ساعت، تغییرات آن تصویب نمی‌شود.

اما سرپرست پلیس راهور مشهد با بیان اینکه در کمیسیون مربوط در شهرداری این مسائل بررسی می‌شود، توضیح می‌دهد: پلیس راهور در این کمیسیون نیز شرکت می‌کند و نظرات کارشناسی ارائه می‌دهد.

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد ادامه می‌دهد: هرگونه تغییر از میدان به تقاطع براساس تجربیات قبلی است که امنیت مردم را تضمین کند، بهترین حالت ممکن را برای تردد شهروندان داشته و برای همه سودمند باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باغستانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
0
تبدیل میادین به شرط ایجاد دور برگردان قبل از چهارراه همراه با کنترل توسط چراغ بسیار عالی است .
در میادین کوچکتر نیز باید قبل از ورود به میدان سرعتگیر نصب شود تا افراد نتوانند باسرعت زیاد وارد میدان شود.
س
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
0
خدا را شکر ،مردم تشخیص دادن ،اما صاحب نظران نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
۱. کار خبطی که خیلی ها مطلع نیستن! طراحی میدان برای چهارراه!! کجای دنیا روی طرح میدان، چراغ نصب میکنن؟! یک طرح درست اجرا کنید! از میدان چراغ دار دو یا سه سری باید پشت چراغ بمونی!! جالبه عده ای با همین طرح چراغ‌دار موافقند و ادعای دکتری میکنن. ه ه
۲. چرا خیایون ها رو کوچیک میزنین! فرعی ها باید دو ماشین حداقل کنار هم باشند! جاده مال‌رو که نیست! از فرعی پل آموزگار، راسته کوچه های آزادی به سمت پل استقلال و .. خیابان وسیع بسازین، یک صد متری چندین سال قبل زدن، خدا خیرشون بده وسیع بود. دوربگردون آزادی رو مقایسه کنید با دوربرگردون پل نمایشگاه!
۳. آسفالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
میدان جانباز یا باقی میدانها سه مرطبه پشت چراغ باید ایست کنی تا عبور کنی وقتی چراغ روشن میشه اول صبح ترافیک هم درست میشه واقعا مسخره تر از این نیست که راهنمایی رانندگی رعایت نمیکنن میدان برای جاهای خلوته نه پر ترافیک درخت وسط میدان یا چمن غدمت درخت بره به جهنم درخت فدای انسان یا انسان فدای درخت شهردار بی سواد وزیر بی سواد افسر بی سواد از ملت نظر سنجی کنن تا بفهمن چیه اینم از کیفیت اسفالت که فقط وزیر راه پشت سرش همه چیز هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
0
0
کسی نیست بگه با کدوم منطق و کارشناسی این راست گرد ها رو برداشتید. الان منطقه ما تقاطع عبدالمطلب هنرور و هنرور به هدایت ترافیک شدید ایجاد شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
0
0
فقط جمعیت باید کم شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->